در پی تحریم های صنعت خودرو تاکنون شرایط کار برای ژاپنی ها فراهم نبود وگرنه خیلی زودتر از اینها شاهد عرضه پیکاپ ها در ایران میبودیم اما ماجرا چیست. ایسوزو تنها یک شریک تجاری در ایران دارد آن هم گروه بهمن موتور است که از سال 90 زمانی که شروع به مونتاژ پیکاپ دی مکس کردند با تحریم های صنعت خودرو مواجه شدند و نتوانستند تولیدات خودرو را انجام دهند و به بازار ایران عرضه کنند اما تصاویری از خودرو کینگ لینگ تاگا در ایران منتشر شده که طبق خبر این پیکاپ چینی برای تستهای فنی به ایران آمده است ، اما تا کنون اطلاعاتی در مورد سازنده و عرضه کننده این خودرو در ایران منتشر نشده است.
عرضه این خودرو با موتورهای 3.0 لیتری توربو و 1.8 لیتری توربو GDi انجام میشود اما برای بازار ایران در هالهای از ابهام است ولی در بازار آسیا امکان خرید هر دو را دارید. مشخصات این خودرو با موتور 1.8 لیتری
در این خودرو خبری از گیربکس اتوماتیک نیست حتی به صورت سفارشی و خریداران مجبور به استفاده از گیربکس دنده ای هستند ، در نسخه دیزلی این پیکاپ هم به ناچار از گیربکس 5 دنده دستی استفاده شده است.نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل در بازار چین عرضه میشود اما ظاهرا در ایران نسخه دو دیفرانسیل به تولید خواهد رسید.نگاهی بندازیم به دیگر مشخصات پیکاپ تاگا H
نسخه فول آپشن پیکاپ کینگ لینگ تاگا H امکاناتی زیر را در اختیار خریدارن قرار میدهد
با توجه به عرضه این محصول با گیربکس دنده ای میتوان کی ام سی T8 محصول کرمان موتور ، زامیاد کارون مصول سایپا ، آمیکو آسنا دندهای محصول ارس دیزل ، فوتون تونلند نیوفس محصول ایران خودرو ، یواز پیکاپ محصول سروش دیزل را رقبای جدی برای این خودرو چینی دانست. قیمت نسخههای معمولی پیکاپ Taga در بازار چین 100 تا 137 هزار یوآن قیمت پیکاپ Taga H با موتور بنزینی و سیستم محرکه دو دیفرانسیل 122 تا 138 هزار یوآن در ایران هم برای خرید پیکاپ کینگ لینگ باید بیش از 850 میلیون تومان هزینه کرد.