لیست تمام مدل های خودرو آریسان برای بررسی


عکس کشور Iran (ایران)
ایران خودرو - IKCO در ابتدا یک شرکت خصوصی بود که با سرمایه 10 میلیون تومان تاسیس شد ، در آن زمان تولیدات این شرکت اتوبوسهای LP بود ، شاسی آنها را از کشور آلمان وارد میکرد و با گذشت زمان شروع به انعقاد قرار داد با شرکت های خارجی کرد ، مثلا در سال 1345 قراردادی با شرکت روتس انگلیس به منظور تولید پیکان امضا کرد ، به سبب این قرار داد و با استفاده از اعتبارات بانکی و با سرمایه 40 میلیون تومانی ، اقدام به تاسیس کارخانه ای با نام ایران ناسیونال کرد که قادر به مونتاژ روزانه ۱۰ دستگاه سواری و ۷ دستگاه اتوبوس و کامیون بود. سال 1357 با عقد قرار دادی با پژو فرانسه شروع به تولید پژو ۳۰۵ کرد ، اما در همان زمان که انقلاب شد تمامی صنایع در اختیار دولت قرار گرفت.اما همکاری این شرکت با پژو فرانسه قطع نشد ، در سال 1367 با انعقاد قرار دادی سه ساله شروع به ساخت پژو ۴۰۵ کرد ، اما با توجه به تعطیلی کارخانه تالبوت ، پیکان با موتور 1800 پژو به بازار آمد.با گذشت زمان و نیاز مردم و در راستای بزرگتر کردن سبد محصولات خود ، خودروهایی چون پژو پارس - پژو 405 - رانا - سمند و همچنین با همکاری رنو خودرو تندر۹۰ را در سال 90 وارد بازار کرد ، در حال حاضر علاوه بر خودروهای سواری ، به تولید خودروهای تجاری سنگین نیز می‌پردازد.

یکی از تولید کنندگان خودروهای وانت در ایران شرکت ایران خودرو است ، وانت بار ١ و ٢ از تولیدات این شرکت تا قبل از سال ١٣٩٠ است ، در اوایل دهه 1390 ایران خودرو محصول جدیدی به نام وانت آریسان – Arisun Pickup در دو نسخه بنزین و گاز سوز را روانه بازار کرد ، ظاهر و داخل کابین الهام گرفته از چند خودرو داخلی است به طوری که ، ظاهر آریسان به پژو پارس شباهت دارد ، با ورود به داخل کابین شاهد طراحی مشابه پژو پارس هستیم اما در بعضی قسمت ها تغییراتی انجام دادند مثلا رودری‌های آریسان از پژو 405 و غربیلک فرمان نیز از سمند کپی برداری شده‌اند ، ولی امکانات آن خودروها را ندارد برای مثال سیستم تهویه برخلاف پژو پارس در این خودرو به صورت دستی است. درواقع بر روی پلتفرم پژو 405 طراحی شده است.این وانت که پایه گازسوز بنزینی نیروی محرکه آن از یک پیشرانه 1.7 لیتری تامین میشود ، آریسان از موتور بهبود یافته OHV G2 با استاندارد یورو4 بهره میبرد.فضای باری آریسان نسبت به وانت بیشتر است چرا که کپسول گاز در قسمت زیرین محفظه بار تعبیه شده ، همچنین زاپاس این خودرو در پشت صندلی شاگرد قرار گرفته است. در صورت استفاده شخصی از این خودرو (حالت بدون بار) شاهد سواری خشکی هستیم چرا که در سیستم تعلیق آن در قسمت عقب از فنر شمشی استفاده شده است .بعد از مدتی خریداران با مشکل خم شدن شاسی در محل اتصال قسمت بار و اتاق روبرو شدند ، که این مشکل در به مرور توسط ایران خودرو برطرف شد. از مزیت های آریسان نسبت به وانت بار دو میتوان به اضافه ‌شدن کمپرسور کولر ، رادیاتور بزرگتر ، پمپ هیدرولیک فرمان ، شیشه بالابر برقی ، قفل مرکزی ، سیستم صوتی با قابلیت پشتیبانی از CD و USB ، کیسه هوای راننده و سرنشین ، ترمز ABS و قطع کننده سوخت اشاره کرد.

پیشرانه آریسان،دوگانه سوز 4 سیلندر دوگانه سوز (OHV G2)
نوع دیفرانسیل آریسان،دوگانه سوز دیفرانسیل عقب
نوع گیربکس آریسان،دوگانه سوز 5 دنده دستی
مصرف سوخت آریسان،دوگانه سوز 9.2
قطع اینترنت اتصال ندارید
اتصال اینترنت خود را بررسی کنید
تلاش مجدد